МЕТА ТА ЗАВДАННЯ методичного об'єднання

Робота методичного об'єднання заключає в собі: 

  • Діагностику утруднень учителів і вибір форм підвищення кваліфікації на основі аналізу потреб;

  • Розробку рекомендацій про зміст, методи та форми організації освітньо- виховної діяльності; підвищення ефективності організації навчально-виховного процесу;

  • Розробку основних напрямів і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань тощо);

  • Вдосконалення змісту освіти, рецензування, первинну експертизу підручників, навчальних програм, технологій, методик тощо;

  • Вивчення, узагальнення, презентація кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду;

  • проведення моніторингу якості освіти та ефективної діяльності членів методичного об'єднання;

  • вдосконалення педагогічної майстерності вчителів, керівництво роботою школи молодого вчителя, педагогічними майстернями;

  • участь в атестації педагогічних працівників.

На засіданнях МО розглядаємо такі питання:

  • робота з Державними стандартами освіти;

  • вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

  • ознайомлення з новою психолого - педагогічною й методичною літературою, фаховою пресою;

  • обговорення досягнень психолого-педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду;

  • форми організації самостійної роботи на уроках;

  • методи роботи щодо ліквідації прогалин у знаннях, уміннях та навичках учнів;

  • методика організації та проведення сучасного уроку й виховного заходу;

  • методи стимулювання навчальної діяльності учнів;

  • оптимальні методи й прийоми здійснення моніторингових досліджень;

  • складання та обговорення тестів для визначення рівня навчальних досягнень учнів;

  • аналіз якості знань, умінь і навичок учнів;

  • аналіз відвіданих уроків і заходів, обмін досвідом;

  • творчі звіти вчителів за навчальний рік;

  • звіти вчителів, відповідальних за навчальні кабінети;

  • робота з обдарованими дітьми;

  • робота з дітьми, що потребують особливої уваги;

  • вивчення і впровадження іноваційних технологій;

  • вимоги до сучасних уроків у початкових класах та шляхи їх реалізації;

  • сучасні уроки в початкових класах, проблеми їх аналізу та самоаналізу;

  • діяльнісний, особистісно зорієнтований і компетентнісний підходи як провідні у світовій практиці навчання;

  • компетентнісний підхід в освіті. Компетентності й компетенції;

  • інноваційні аспекти особистісно зорієнтованого, розвивального навчання;

  • оцінювання знань і умінь учнів на уроках: критерії, вимоги, педагогічні умови, методика;

  • застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроків;

  • методи проблемного навчання і їх застосування на уроках;

  • організація творчої діяльності учнів на уроках природничо-математичного циклу: форми, методи, перспективи.

  • застосування інформаційних технологій у процесі викладання предметів у початковій ланці;

  • навчально-дидактичні ігри як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів.

  • роль домашніх завдань в розвитку творчих здібностей учнів;

  • робота з підручниками: проблеми, пошуки, результати;

  • форми, методи та прийоми роботи з обдарованими учнями;

  • форми і методи викладання предметів, спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів;

  • ознайомлення з інноваційними технологіями – передовим досвідом учителів України, області, міста, району;

  • розвиток критичного мислення;

  • використання педагогічної спадщини В. Сухомлинського у навчально-

виховному процесі початкової школи.

Обов’язки вчителів членів МО

Кожен вчитель – член МО повинен:

  • постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерность;

  • мати особисту програму професійної самоосвіти;

  • брати активну участь в розробці відкритих заходів;

  • брати участь в роботі засідань МО, практичних семінарах і т.д.

Кожен учасник ШМО ПМЦ знає:

  • тенденції розвитку методики викладання предмета;

  • «Закон про освіту»;

  • нормативні документи;

  • методичні вимоги до категорій;

  • володіє основами самоаналізу педагогічної діяльності.

Права вчителів членів МО
    1. Звертатися до адміністрації з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової та професійної майстерності.

    2. Висувати пропозиції щодо поліпшення організації навчально-виховного процесу в навчальному закладі.

    3. Вносити пропозиції щодо організації та змісту атестації вчителів.


Документація МО.

  1. Паспорт МО.

  2. Положення про МО.

  3. Аналіз роботи за попередній рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік.
  4. План роботи на рік (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні МО і подається адміністрації навчального закладу на затвердження).

  5. Матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки, конспекти відкритих уроків тощо).

  6. Інструктивно-методичні документи.

  7. Матеріали семінарів.

  8. Картотека ППД.

  9. Матеріали школи молодого вчителя.

  10. Каталог друкованих робіт учителів школи.

  11. Інформація про вчителів-членів МО.

  12. Методичні картки вчителів-членів МО.

  13. Теми, над якими поглиблено працює кожен учитель.

14. Графік проведення відкритих уроків, виховних заходів.

15. Робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів; рівня вихованості за результатами контрольних робіт, зрізів, анкетування; робота з обдарованими дітьми; план індивідуальної роботи з учнем).

16. Заходи з підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво (матеріали роботи з молодими вчителями: планування заходів наставників щодо роботи з молодими колегами, щоденники взаємовідвідувань уроків, позакласних заходів наставників та вчителів-початківців), участь у конференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).
17. Матеріали роботи по забезпеченню наступності у роботі між ДНЗ та ЗНЗ (планування спільних заходів, щоденник взаємовідвідувань уроків та занять, позакласних заходів).

Правильно організована робота МО забезпечує неперервність педагогічної освіти, здійснює прогноз щодо обсягів і напрямів професійної підготовки вчителів, формує потребу і здатність особистості до самонавчання.

ДЖЕРЕЛО: https://vseosvita.ua/library/rekomendacii-sodo-planuvanna-roboti-skilnogo-metodicnogo-obednanna-vciteliv-pocatkovih-klasiv-33938.html

ПОПУЛЯРНІ ПУБЛІКАЦІЇ